sunnuntai 19. helmikuuta 2012

Kevyt -projekti/viikko 7 - Laihduttaminen lihottaa

Karkkia, jäätelöä ja laskiaispullaa, niistä oli tämä viikko tehty. Olen kai aina ollut tunnesyöjä, mutta tällä viikolla olen tainnut olla niin heikossa kunnossa asian suhteen, etten edes tiedosta koko hommaa syömisissäni :). Yleensä pystyn aika nopeasti yhdistelemään asioita mielessäni ja kykenen myös löytämään yhteyden syömisen ja tunteiden välillä, mutta nyt syötättää ihan ilman syytä. Minä kun voin henkisesti ihan hyvin eikä fiilispuolella tunnu olevan mitään, mikä askarruttaisi.

Vaa'alla en juurikaan uskalla enää käydä, mutta eiköhän tässä olla vähintäänkin alkulukemissa. Tai ehkä jopa sen yläpuolella. Minun siis olisi kai syytä luovuttaa tämän keventämisen suhteen, mutta kun en millään haluaisi. Toisaalta, ei kai tämä mitään keventämistä ole. Ajatuksia asiasta on kovastikin ja uskoin kykeneväni edes pieniin, terveellisyyttä edistäviin muutoksiin, mutta näköjään en pystynyt. Mutta yritän silti...

Jotain hyvää tässäkin viikossa kuitenkin oli. Sitten muuton olen liikkunut entistä vähemmän johtuen siitä, että kauppa on niin lähellä. Edellisestä kämpästämme oli jonkin matkaa paikalliseen Prismaan ja sinne kävelin lähes päivittäin. Täällä ei oikein ole mitään järkevää kohdetta sopivan matkan päässä ja vaunujen lykkääminen lumihangessa ihan vain omaksi ilokseen ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Lenkkipolut ovat siis hakusessa ja mikäli en lähde niitä itse etsimään, eivät ne tule minua kotoa noutamaan. Umpikujassa ollaan siis.

Ai niin. Se hyvä juttu. Kävin alkuviikosta tekemässä sopparin paikalliselle kuntosalille. Sali itsessään on kohtuullisen "vanhanaikainen" ja hiukan maskuliinisen oloinenkin, mutta väliäkös sillä. Minulla on nyt taskussani 12 kuukauden sopimus ja kunnonkohotus alkakoon. Perjantaina sinne sitten ensimmäisen kerran suoriuduinkin. 25 min crossarilla oli aika tappoa, mutta siitä jäi niiiiiiiiiiiiin hyvä fiilis. Yritin myös hapuilevasti tehdä jotakin selkä- ja vatsalihaksille. Mikäli eilisen ja tämänpäivän tuntemuksista jotain voi päätellä, liikkeet ovat osuneet kohteisiin.

Tästä se siis lähtee taas. Salilla pyrin käymään 2-3 x/viikko ja jospa tuo lumen tulokin joskus loppuisi, niin sitten aktiivisemmin ulkoilua. Yleensä liikunnan lisääminen on toiminut minulla motivaattorina myös terveellisempään syömiseen, mutta katsotaan kuinka käy.

Kukapa tietää, ehkä ensi viikolla paino jopa tippuu :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita!